نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
8297
-
الف
+

«محمود بهرامی» بازیگر سریال های کمیدی آی فیلم 2 را بشناسید

در این گزارش با زنده یاد «محمود بهرامی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، زنده یاد «محمود بهرامی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران در سال 1316 چشم به جهان گشود.

آغاز فعالیت هنری «محمود بهرامی» از سال ۱۳۳۴ با قصه‌نویسی در نشریات مختلف بود. وی نخستین بار در تلویزیون حضور یافت و سال 1349 در 33 سالگی در سریال «سرکار استوار» ایفای نقش کرد.

 «محمود بهرامی» بازیگری در سینما را از سال ۱۳۵۰ آغاز کرد. یکی از نخستین تجربه‌های سینمایی او بازی در فلم «خواستگار» ساخته «علی حاتمی» بود.

بهرامی در سال 1383 دوره‌ پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرد.

او در این سال با بازی در 3 فلم و سریال مهم سینما و تلویزیون، خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم «محمود بهرامی» در این سال، بازیگری در فلم «اسپاگتی در هشت دقیقه» به کارگردانی «رامبد جوان»، سریال «خانه به‌دوش» به کارگردانی «رضا عطاران» و سریال «فرار بزرگ» به کارگردانی «محمدحسین لطیفی» و «مسعود فروتن» محسوب می‌شود.

 «محمود بهرامی» سال 1383 در 67 سالگی در سریال «خانه به‌دوش» به  عنوان کرکتر کارگر کارگاه کفاشی ایفای نقش کرد و توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند.

 بهرامی علاوه‌ بر سریال «خانه به‌دوش» سال 1384 در 68 سالگی در سریال «متهم گریخت» نیز ایفای نقش کرد.

وی در سال 1387 خورشیدی در نقش «کمال آقا» کارگر نانوایی در سریال «بزنگاه» به کارگردانی «رضا عطاران» به ایفای نقش پرداخت.

این سریال درباره یک نانوای قدیمی به نام احمد است که فوت می‌کند و بازماندگانش برای تقسیم ارث و میراث دچار اختلاف می‌شوند. 

سریال «بزنگاه» هم اکنون هر روز ساعت 19:00 به وقت تهران ، 20:00 به وقت کابل و 20:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم2 نشر می شود.

از آخرین فعالیت‌های تلویزیونی مرحوم بهرامی می‌توان به فلم «جفت پوچ» و سریال «زن بابا» اشاره کرد و همچنان فلم «ازدواج در وقت اضافه» از آخرین کارهای وی در سینما بود.

سرانجام  «محمود بهرامی» به دلیل عفونت ریوی در ۱۵ سرطان/تیر ۱۳۸۹ در شفاخانه لبافی‌نژاد تهران در ۷۳ سالگی درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

گفتنی است که سریال های «زن بابا»، «متهم گریخت»، «خانه به دوش» و فلم سینمایی «چند میگیری گریه کنی؟» پیش تر با بازی مرحوم «محمود بهرامی» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

م ح/ ح ح

نظر شما
ارسال نظر